
Chcąc to określić, można odwołać się do pojęcia duchowości niedogmatycznej -nie jest to aktywność ezoteryczna, lecz otwarcie się na powszechne i naturalne duchowe potrzeby człowieka. W praktyce dialogu filozoficznego ten punkt wyjścia ma za zadanie pomóc nam wkroczyć na drogę prowadzącą do uzyskania nowych narzędzi opisu i przeżywania tego, co napotykamy w świecie oraz do rozpoznania i przeobrażenia siebie samego.
Filozofia odczytywana jest tutaj w nurcie tradycyjnym, jako uniwersalne ludzkie doświadczenie. Prawda, której poszukujemy, objawia się poprzez jej wpływ na nas samych oraz przez konsekwencje naszych działań w świecie, a nie przez orzekanie tez na temat rzeczywistości. Aktywność filozoficzna uzasadnia się sama, za sprawą własnych owoców, a do tych owoców należy wpływ na sam filozofujący podmiot. Zmiana w nas jest natomiast niezbędnym elementem na drodze do praktycznej mądrości (gr. φρόνησις).
Spotkania mogą pomóc tym, którzy porządkując swoje życie wewnętrzne, towarzyskie czy zawodowe, czują się na siłach zrobić kolejny krok – rozpoznać sensy lub ich braki, przyjąć konsekwencje i zmierzyć się z dramatem kondycji ludzkiej, tym razem już nie tylko w odbiorze dzieła sztuki, lecz także w aktywnym, twórczym intelektualnym poszukiwaniu rozwiązań.

Krótki film wprowadzający w ideę i przebieg dialogu.

Zacznij od 15 minutowej rozmowy próbnej i sprawdź czy to odpowiednia propozycja dla Ciebie.
Podróż poznawcza w głąb siebie i otaczającego świata, prowadzona w formie dialogu i w odniesieniu do codziennych doświadczeń.
Dla osób, które niekoniecznie czują się nadmiernie przytłoczone problemami, ale chcą konsekwentnie
kształtować swoje życie wewnętrzne i podejmować świadome decyzje.
Nie skupia się na leczeniu zaburzeń, lecz na poznawczym i duchowym rozwoju za sprawą filozoficznej analizy i refleksji.


Absolwent studiów magisterskich z filozofii na Uniwersytecie Warszawskim, doktorant w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadził kursy z zakresu filozofii starożytnej i średniowiecznej. Autor publikacji naukowych, skupia się na praktycznych aspektach studiowania i nauczania filozofii w dialogu.